mitt första inlägg .

haha mitt första inlägg ; och det ska handla om en sak ;

VAD JAG SKULLE GJORT OM JAG FICK BESTÄMMA ;

* för det första skulle jag se till så att kvinnor fick lika mycket i lön som män ! ( JÄMNSTÄLDHET )
* och sen skulle jag dessutom tagit bort ALLA pengar i världen och tryckt nya sen och ge LIKA MYCKET pengar till ALLA . sen får man skylla sig själv om man slösar bort allt . skulle dock börjat trycka nya varje månad så skulle man få ett bidrag varje månad . olika mycket faktiskt . beroende på familj , jobb , land och sånna saker .
* sen skulle ALLA kvinnor  få gratis tamponger och bindor . för det ärligt talat hemskt att kvinnor får lägre lön smatidígt som dom måste betala för bindor och tamponger .
* sen skulle jag göra fänelserna MYCKET värre än vad dom är i Sverige ; mat som är BILLIIGARE än skolmaten ta bort alla tv-spel . dom kan dock få ha tv för att kunna fortsätta hålla kontakt med omvärlden och veta vad som händer . jag skulle dessutom tvinga dom laga egen mat där .
* och sen skulle jag inte låta alla idioter komma undan så lätt " hon får skylla sig själv som går klädd så utmanande " . ja och ? det spelar fan ingen roll .  det är min kropp ingen annans jag ska kunna gå omkring naken utan att folk tafsar på mig m.m. så är det bara och bara för jag skulle gåomkring i en kort u-ringad klänning betyder inte det att jag vill bli våldtagen .
* sen skulle ALLA barn i skolan i minst nio år - GRATIS ! . och sen får man själv välja om man vill fortsätta eller inte .
* och alla som har anorexia m.m. skulle få allvalig hjälp - snabbt . skiter fullständigt i om dom vet om att dom har anorexia eller inte .
* sen finns det ju en lag om att vill man inte bli fotad behöver man int heller - men alla kändisar då ? mm . vill inte dm bli fotade ska dom inte behöva bli det heller . så det så .

och ja . det finns mycket mer jag skulle ändra på men detta var ju en bra början . tycker ni inte ;]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0